joi, 2 septembrie 2010

Salata de hamzie



Hamzia este un pestisor de apa de mare...cred.
Eu il stiu ca e peste,la asta nu am indoieli.
Fiica mea a vizitat niste rude la Constanta si cand s-a intors acasa a adus cu ea un borcan de 800 g hamzie
Oare cum e corect o hamzie sau un hamzi...caut altadata acum nu am vreme.
Pe langa acei pestisori am taiat solzosori o ceapa rosie mai mare,am potrivit gustul cu niste otet,ulei...sare nu a mai fost cazul pentru ca aveau pestisorii suficienta.
Le-am amestecat usor si am lasat sa se odihneasca la frigider cateva ore bune.

Pofta buna !


Nu am rezista si am plecat sa caut daca e corect hamzie sau...dar am gasit asta
pe http://www.unquest.ro/ si mi-a placut mult
Doriti...cititi !

"Hamsiile

In Romania
Sunt niste pesti. Uneori put, alteori nu. Pentru mine put frumos, deci sunt delicioase. Hamsiile constituie masa principala atunci cand ajung pe litoral. Chiar si in Bucuresti le vanez. Prin supermarket, pe la terase, pe la prieteni. Nu sunt fan peste, desi sunt peste, dar hamsiile reprezinta o masa copioasa si vesela.

Multi le urasc. Altii le injura. Pitipoancele nu sunt demne sa le manance capul. Capul la peste nu le place. Daca mananci hamsii pari ieftin. Pari student.

In Spania
Hamsiile sunt delicatese. Nu le gasesti la fast-fooduri, nu le gasesti la tarabe. Ti se servesc ca si aperitiv in restaurantele elegante. Lumea le mananca finut, rontaind cu delicatete atat coloana vertebrala, cat si mandibula.

Cand am dat de ele, fiind invitat de o companie la cina, imi ploua in gura cand le priveam si ma gandeam cum as baga cate 5 deodata. Desi trebuia sa imbuc una la cel putin 20 de secunde, am reusit performanta de 1 la 2 secunde. Destul de bine zic eu. Asta da delicatesa!

Pateul

In Romania
Cine mananca pateu nu are bani. Nu conteaza ca are gust bun. Daca mananci pateu esti sarac.Prostie! Nimic nu se compara cu o felie cu pateu, branza si mustar.

In Franta
Pateul este o delicatesa. Nu tot pateul, dar pateul in general. Ti se serveste tot ca un aperitiv. Trebuie sa il mananci delicat cu furculita si cutitul. Cam greu! L-am intins pe paine si mi-am adus aminte de serile petrecute pe munte, cand un ceai cald insotea masa copioasa formata din pateu, slana, branza si rosii.

Concluzie
In Romania lumea nu pretuieste delicatesele. Toti pretuiesc pretul! "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu