duminică, 3 aprilie 2011

Prajitura ILEANA


Blat

6 oua
10 linguri zahar
4 linguri cacao
4 linguri apa
1 praf de copt
8 linguri faina
1 fiola esenta de rom


Ouale se vor separa, apoi galbenusurile se vor freca bine cu zaharul,iar albusurile se vor bate spuma tare.
Cacaoa se cerne odata cu faina si praful de copt si se va amesteca usor cu galbenusurile,apa,esenta de rom si albusurile.
Compozitia se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptor cam 20 minute.

Crema

1 pachet margarina
6 linguri zahar pudra
esenta de vanilie
10 linguri zahar tos
4 oua
5 linguri faina
300 ml lapte


Se vor separa albusurile de galbenusuri.
La crema se folosesc doar galbenusurile.
Galbenusurile se freaca bine cu cele 10 linguri de zahar,apoi incorporam faina amestecata bine cu laptele rece,pentru a nu face cocoloase.
Asezam vasul pe foc si fierbem compozitia amestecant continuu in ea ...pana se ingroasa.O lasam sa se racoreasca.
In acest timp margarina o frecam bine ,bine cu zaharul,pana are aspectul pufos.
Vom incorpora margarina astfel obtinuta in crema racita.

Glazura

Cele 4 albusuri
cu 8 linguri zahar
si un plic de vanilina
se vor bate bine pe baie de aburi.

Blatul se va taia in doua si apoi va fi asezata crema intre cele doua foi de blat.
Se preseaza usor,dupa care intindem albusurile cu un cutit cu lama mai lata.
Facultativ putem rade ciocolata peste albusurile care mai sunt calde.

8 comentarii:

  1. foarte buna prajitura,am si eu reteta,dar sub alta denumire,,,o seara frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Probabil ca are alta denumire...nu contest.:))
    Eu asa o am inregistrata deoarece reteta este de la buna mea prietena Ileana.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos pentru reteta,am scriso si o si pun in practica.PUPICIII...

    RăspundețiȘtergere
  4. mama, imi lasa gura apa...eu, care sunt innebunita dupa prajiturele...

    RăspundețiȘtergere
  5. Evelina,am incercat prajitura a esit cam inalta si nu pufoasa,dar totusi buna la gust am sa o incerc din nou.Eu sant inebunita dupa prajiturilor pufoase si cu crema.O dupa amiaza placuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce pot zice eu Mariana draga...probabil ca difera cantitatile la masurat(incearca sa adaugi lingurile cu faina si cacao ...mai scuturate)sau poti insiropa un pic blatul de jos...gasesti tu cum sa o faci sa iti placa.
    Noua ne place asa cum este.
    Duminica placuta iti doresc!:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Prajitura arata extraordinar de frumoasa,si sunt convinsa ca pe cat de bine arata,totatat de buna este!As vrea sa-mi spui ce dimensiuni are tava!O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere