vineri, 28 mai 2010

Gem din cirese (de mai)



Dupa cum se vede...am declansat BORCANIADA anului 2010. :))
Am inceput cu aceste borcanele cu gem din cirese de mai si voi continua...cu tot ce urmeaza si se poate conserva in vreun fel de mine.
Pe parcursul timpului vom vedea ce mai pregatesc.

5 farfurii adanci cu cirese fara samburi
2 kg zahar
2 lamai pentru zeama sau o lingurita sare de lamaie


Cred ca,nu mai trebuie sa spun ca... vasul pentru dulceata nu se foloseste la altceva in timpul anului,decat pentru DULCEATA.
Am lasat cateva ore ciresele si cu zaharul ca sa apara acel sirop al fructelor .
Aseara m-am grabit le-am lasat mai putin.
Le-am fiert la foc mai tare...am luat spuma ... am adaugat sarea de lamaie si am continuat pana siropul picat pe farfurioara sta bobita.
Dupa oprirea focului am acoperit cratita cu un servet umed si am lasat-o sa se raceasca.
Asa fac la toate dulceturile ,astfel fructele se imbiba cu sirop si nu plutesc ,nu se ridica in partea superioara a borcanului.
Dulceata(gemul) astfel obtinut se va aseza in borcanele mici curate,uscate...se capacesc si ...pe raft cu ele pana le vine randul sa le consumam.

Pofta buna!
:)

2 comentarii: