duminică, 11 iulie 2010

Salata de vinete

Nu este o reteta nemaipomenita,dar este o reteta de vara...cu multa trecere la noi,in casa.
2 kg vinete
100 ml ulei
1 ceapa
5 catei de usturoi
sare


Vinetele spalate ,sterse cu un prosop le asez pe tava aragazului.
Le tai si codita ,pentru a fi mai mult loc in tava.
In cuptorul incalzit foarte bine ,introduc tava si o las cam o ora.
Cand vinetele sunt normale mai subtiri,nu mai e cazul sa le intorc.
De cativa ani imi plac vinetele maaari,bombate.
Este un soi nou,cred.
Am cantarit acasa o singura vanata si a avut 780 g.
Nu au seminte .
A picat ideea ca trebuie sa fie subtirica vanata.
A picat si ideea cu alegerea unei culori cat mai inchise.
Am cumparat niste vinete aproape gri...asa erau in piata.
Dar nu am regretat niciun pic.Au fost foarte bune.
Regret ca nu le-am facut poza...

Dupa ce s-au copt,le crestez in partea de jos si le las pe un plan inclinat sa se scurga zeama lor care este total contraindicata si foarte amara.Asa se mai racoresc.
Le curat de coaja si le mai las pe strecuratoare cam o ora.
Inainte le tocam marut cu un cutit...de lemn.
Acum le fac la robotelul din bucatarie.
Le toc impreuna cu ceapa si usturoiul,adaug sarea dupa gust si apoi uleiul.
Sunt cremoase si deosebit de gustoase.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu