luni, 14 iunie 2010

Cozonac...cu mac



Pe aceste calduri eu am ... facut foarte repede cozonacul.
Nu am avut o reteta impusa,am adaptat si eu la ce aveam prin casa.
Rezultatul il vedeti!
Am facut ceva "la repezeala"...cum zic eu.

3 oua
in varf cutit sare
4 linguri zahar
150 ml ulei
200 ml lapte
1 plic drojdie uscata
faina cat cuprinde
o cana mac
2 linguri zahar
1 fiola esenta de rom
1 fiola esenta de vanilie
coaja rasa de la o lamaie


Acum repede sa procedam la obtinerea aluatului...
Luam 2 oua si un albus le batem bine cu zaharul si sarea,adaugam uleiul si amestecam pana are aspect de maioneza,completam cu laptele cald ,coaja de lamaie si peste tot acest lichid adaugam faina cu o canita ,punem si plicul de drojdie...si adunam toata compozitia framantand mereu.
Tot timpul adunam aluatul si il impaturim...ca sa creasca frumos.
Dupa ce l-am framantat bine,adica mai mult...il acoperim vasul si il lasam la dospit cam o ora.
In acest timp pregatim macul pentru umplut cozonacii.
Semintele de mac le-am dat prin rasnita de cafea,le-am adaugat 2 linguri zahar,fiola de rom si 2 linguri lapte.Amestecate,frecate bine si au stat asa pana le-am intins pe foaia de aluat.
Dupa ce a crescut frumos aluatul,il mai framantam un pic ,il impartim in 2 sau 3 depinde cum ai tava de mare.
Intindem fiecare foaie si asezam macul pe toata suprafata,apoi rulam .
Ruloul obtinut il asezam in tava tapetata cu hartie de copt.
Acoperim cu un servet si ii lasam iar sa mai creasca tot cam o ora.
Acum ii dam cu galbenusul pastrat...intindem uniform si incercam sa nu atingem tava(ii opeste din crescut oul lipit de tava)
Peste ou dam cu zahar tos si seminte de mac.
Este o reteta adaptata,mai ieftina si cu mai putina munca...asa zic eu.

Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu